ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ '21 στο Ναύπλιο

Προγράμματα, Καινοτόμες διδακτικές προτάσεις,

Συνεργασίες

 

 Η υλοποίηση του προγράμματος εμπλέκει αρκετά προγράμματα και συμμετέχει σε δράσεις Φορέων. Εδώ θα παρουσιαστεί το θεωρητικό κυρίως μέρος των προγραμμάτων και των δράσεων που συμπληρώνουν το πρόγραμμα.

Υπεύθυνη του προγράμματος και της δημιουργίας του blog είναι η κ. Αργυρή Μπιλιούρη, δασκάλα, Διευθύντρια του Σχολείου. Για το σχολικό έτος είχε αναλάβει τη διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας στην ΣΤ΄τάξη και Εργαστήρια Δεξιοτήτων.

 

                                 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ                            

Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτελούν καινοτόμο διδακτική και εκπαιδευτική δράση. Περιλαμβάνει θεματικούς κύκλους, οι οποίοι αξιοποιούν σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας (διερευνητική - ανακαλυπτική  μάθηση, κατασκευές, κ.α.). Εφαρμόζεται από το Υπουργείο Παιδείας πιλοτικά το σχολικό έτος 2020-2021 σε επιλεγμένα σχολεία.

Στόχος είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές και στις μαθήτριες, Νηπιαγωγείου, Δημοτικού και Γυμνασίου, σε συνδυασμό με τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου πλαισίου προγράμματος με δομή Ανοικτών, Ζωντανών Προγραμμάτων Σπουδών και Διαδικασιών.

Κύκλοι δεξιοτήτων

Κατά την υλοποίηση της πιλοτικής δράσης καλλιεργούνται οι παρακάτω κύκλοι δεξιοτήτων:

Α) Κύκλος των δεξιοτήτων μάθησης 

- Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα

Β) Κύκλος των δεξιοτήτων ζωής

- Αυτομέριμνα, Κοινωνικές Δεξιότητες, Πολιτειότητα, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Προσαρμοστικότητα, Ανθεκτικότητα, Υπευθυνότητα, Πρωτοβουλία, Οργανωτική ικανότητα, Προγραμματισμός, Παραγωγικότητα

Γ) Κύκλος των δεξιοτήτων της τεχνολογίας και της επιστήμης

- Δεξιότητες Μοντελισμού και προσομοίωσης, Πληροφορικός γραμματισμός, Ψηφιακός γραμματισμός, Τεχνολογικός γραμματισμός, Γραμματισμός στα Μέσα, Ευχέρεια στην Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση, Ψηφιακές Ανθρωπιστικές Επιστήμες, Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο, Προστασία από εξαρτητικές συμπεριφορές στις τεχνολογίες, Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων, Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας, Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα - Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών

Δ) Κύκλος των δεξιοτήτων του νου

- Στρατηγική σκέψη, Επίλυση προβλημάτων, Μελέτη περιπτώσεων (case studies) – Κατασκευές, Πλάγια σκέψη

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ+21

Το απαραίτητο εκπαιδευτικό υλικό θα αντλείται από την ειδικά διαμορφωμένη πλατφόρμα του ΙΕΠ, με τίτλο «Πλατφόρμα 21+», που θα περιλαμβάνει εκπαιδευτικό υλικό ή/και οδηγό εκπαιδευτικού, οπτικοακουστικό εκπαιδευτικό υλικό ή/και φύλλα εργασίας, προτεινόμενες σχολικές δράσεις για την εργαστηριακή και βιωματική προσέγγιση του θέματος, φύλλα αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης και, σε ορισμένες περιπτώσεις, ενημερωτικό υλικό προς τους γονείς, κατάλληλα διαβαθμισμένο ανά τάξη.

Το Σχολείο μας είναι ένα από τα 812 πιλοτικά σχολεία, που έχουν επιλεχθεί να συμμετέχουν στην δράση για το σχολικό έτος 2020-2021.

ΦΕΚ


                                          #ΕΛΛΑΔΑ21                                                               

        


Το παρόν πρόγραμμα έχει ενταχθεί στις εθνικές επετειακές δράσεις για τον εορτασμό της επετείου των 200 χρόνων #Ελλάδα21 με αριθμό έγκρισης GR- 01107.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ  


                                        ΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΜΜΗ                                   

 

 

Η Ιστοριογραμμή είναι μια καινοτόμα διδακτική προσέγγιση, κατάλληλη για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και προτείνεται για την διδασκαλία κοινωνικών και περιβαλλοντικών μαθημάτων, μαθηματικών, δεύτερης ξένης γλώσσας. Επηρεασμένη από τις αρχές του εποικοδομητισμού, δομείται πάνω σε μία ιστορία, η οποία είναι κατανοητή για το μαθητή. Ξετυλίγοντας το νήμα της ο μαθητής προσεγγίζει έννοιες και δεξιότητες. Δημιουργούνται ήρωες από τους μαθητές ώστε, μέσα από τη δυναμική των ηρώων, ο μαθητής βιωματικά να επεκτείνει τις γνώσεις του.

Ο μαθητής μέσω της ενεργητικής συμμετοχής του στην Ιστοριογραμμή εμπλουτίζει ή αναδιαμορφώνει τα υπάρχοντα γνωστικά σχήματα, επεκτείνει την σκέψη του, ανακαλύπτει νέους δρόμους, διαμορφώνει νέες στάσεις και συμπεριφορές.

Η αξιοποίηση της ιστορίας, η ανάπτυξη συζήτησης, η χρήση του παιχνιδιού, η διεπιστημονικότητα που την χαρακτηρίζει, η καλλιέργεια βασικών δεξιοτήτων, η εμπλοκή ψηφιακών εργαλείων, η προσέγγιση ευαίσθητων θεμάτων, το κλίμα αμοιβαίου σεβασμού, η αποδοχή της διαφορετικότητας ο πλουραλισμός που αναπτύσσονται καθιστούν την Ιστοριογραμμή μια πολλά υποσχόμενη διδακτική προσέγγιση.

Με την Στ΄τάξη του Σχολείου μας, με αφορμή το Μάθημα της Ιστορίας και της Τοπικής Ιστορίας, η υπεύθυνη του μαθήματος κ. Αργυρή Μπιλιούρη -Διευθύντρια του Σχολείου – ανέλαβε να υλοποιήσει πρόγραμμα με αφορμή τον εορτασμό της επετείου της Επανάστασης του 1821, προσεγγίζοντας την έννοια του ήρωα και να δημιουργήσει μαζί με τους μαθητές την Ιστοριογραμμή (Storyline) με θέμα: “Οι ήρωες του 1821 στο Ναύπλιο- Οι ήρωες σήμερα”.


                                     ΨΗΦΙΑΚΟ ΑΡΧΕΙΟ 1821                            


 

Tο Κέντρο Έρευνας για τις Ανθρωπιστικές Επιστήμες (KEAE), με αφορμή την επέτειο των διακοσίων χρόνων από το 1821, σχεδίασε ήδη από το 2016 και έκτοτε συντονίζει ένα μεγάλο ερευνητικό πρόγραμμα με τίτλο «Η Ελληνική Επανάσταση του 1821: Ψηφιακό Αρχείο». 


Το Ψηφιακό Αρχείο 1821 είναι ένα δυναμικό έργο που δεν τελειώνει το επετειακό έτος 2021,  ανοιχτό και διαθέσιμο τόσο στο ερευνητικό όσο και στο ευρύ κοινό για έρευνα, ξεφύλλισμα, διάβασμα και εμβάθυνση σε αυτή την περίοδο της ιστορίας. 

Το σχολείο μας ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση του Ψηφιακού Αρχείου 1821 και μέσα από το πρόγραμμα μας Ήρωες του 1821 στο Ναύπλιο ετοιμάσαμε δύο συμμετοχές για το έργο αυτό.

                                                           Οι Συμμετοχές μας ΕΔΩ

 

            ΔΟΠΠΑΤ ΔΗΜΟΥ ΝΑΥΠΛΙΕΩΝ    


ΥΙΟΘΕΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΚΤΗΡΙΟΥ

Στο πλαίσιο της δημοσιοποίησης του προγράμματος αλλά και στην συμβολή μας στην πολιτιστική ζωή της πόλης, σε συνεργασία με τον ΔΟΠΠΑΤ του Δήμου Ναυπλιέων και κατόπιν εγκρίσεως της Δ΄ Εφορείας Αρχαιοτήτων τοποθετήσαμε πλακέτα με QRCode στο εκκλησάκι των Αγίων Θεοδώρων. 
Το QRCode περιλάμβανε παρουσίαση με πλούσιο υλικό σχετικό με την ιστορία της εκκλησίας που ανήκε στο Θ. Κολοκοτρώνη, που παράχθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος.

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ  : Αργολικές Ειδήσεις
                                 4ο Δημοτικό Σχολείο Ναυπλίου

                    

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ

ΝΑΥΠΛΙΟ                                                                                                                                     ...