ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ


Εκπαιδευτικές προτάσεις με καλές πρακτικές, που ξεχώρισαν από την υλοποίηση του προγράμματος, πρωτότυπο εκπαιδευτικό υλικό, δημιουργίες μαθητών, που εντάσσονται στα παραγόμενα της ιστοριογραμμής και των παράλληλων εργαστηρίων της (όπως: συμβατικά ή ψηφιακά παιχνίδια και φύλλα εργασίας) περιλαμβάνονται σε αυτή τη σελίδα.

Για τη δημιουργία τους χρησιμοποιήθηκαν μολύβια, χαρτί, χαρτόνια,  μπογιές, ψηφιακά λογισμικά, όπως sway, padlet, microsoft whiteboard  και φυσικά η ενέργεια, η φαντασία και η καλή διάθεση των μαθητών.

 

                              ΚΑΛΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ                              

 (1)

P2P - Peer to peer teaching

"Τι σημαίνει ήρωας"

 Οι μαθητές της Στ διδάσκουν μαθητές της Δ΄


Οι τέσσερις μαθητές του ΣΤ3 ανέλαβαν να πετύχουν την εννοιολογική αποσαφήνιση της λέξης "ήρωας" στους μαθητές του Δ3. 
Εφάρμοσαν το μοντέλο, που διδάχθηκαν, και σχεδίασαν τη διδασκαλία τους.
Αυτό ήταν το έναυσμα για το Δ3 να ξεκινήσει 
        το δικό του πρόγραμμα για τους ήρωες (, το οποίο ολοκληρώθηκε με ένα όμορφο βιβλίο: συγγραφή -εικονογράφηση).
 
 
(2)
 
P2P - Peer to peer teaching

(διαδικτυακή εξ αποστάσεως διδασκαλία)
 

Δημήτριος Μοσχονησιώτης

 
Ο μαθητής Ανδρέας Κατσίγιαννης (ΣΤ1) παρουσίασε στους συμμαθητές του της ΣΤ΄τάξης  τις πληροφορίες, που συγκέντρωσε, για τον Δ. Μοσχονησιώτη, αγωνιστή του Αγώνα και πρωταγωνιστή της Άλωσης του Παλαμηδιού αλλά αφανή ήρωα.

 

Η Άλωση του Παλαμηδιού



                   Οι μαθητές του ΣΤ1 παρουσίασαν την Άλωση του Παλαμηδιού  στους μαθητές του Στ2 και του ΣΤ3.  
Οι μαθητές μοίρασαν εκπαιδευτικό υλικό (σταυρόλεξο, ακροστιχίδα, Φύλλα Εργασίας) ώστε οι μαθητές των άλλων τμημάτων μετά τη διδασκαλία
 να τα συμπληρώσουν για εμπέδωση της γνώσης


Οι Φιλέλληνες


 
Ο μαθητής Δημήτρης Θωμάς ετοίμασε μία παρουσίαση για τους Φιλέλληνες που έδρασαν /ή και έζησαν στο Ναύπλιο την περίοδο του 1821. Ενδιαφέρον είχε η πληροφορία πώς αυτοί οι Φιλέλληνες, που έμειναν στην Ελλάδα μετά την ίδρυση του κράτους βοήθησαν στην οργάνωση δομών του ελληνικού κράτους. 
 
 
 
 
 
                                    ΨΗΦΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ                              

    ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΩΝ

Οι παρουσιάσεις δημιουργήθηκαν από τους μαθητές, είτε ατομικά είτε συνεργατικά σε γνωστά  (PowerPoint) αλλά και καινούργια ψηφιακά εργαλεία (genially), με οδηγίες και βοήθεια από την υπεύθυνη εκπαιδευτικό.

Άγιοι Θεόδωροι- Το εκκλησάκι του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη (PP)

 
 

Παρουσίαση της εκκλησίας των Αγίων Θεοδώρων σε μια πρωτοβουλία του Γ.Κ. μαθητή του ΣΤ1. Το εκκλησάκι που ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης ανακαίνισε όταν απέκτησε το κτήμα στην περιοχή Κιουλ Τεπέ στο Ναύπλιο.

Δημοσιεύτηκε 

 

Η Άλωση του Παλαμηδιού  (PP)

                               
Σχεδιασμός και Παρουσίαση Μαθήματος 
 
Δια ζώσης: Ομάδα μαθητών από το ΣΤ1 συγκέντρωσε το υλικό για την πολιορκία του Παλαμηδιού και συμπλήρωσε με τα γεγονότα που επηρέασαν την έκβασή της.
Οι μαθητές ανά ομάδες δούλεψαν την παρουσίαση. Η τελική παρουσίαση δημιουργήθηκε με την ολομέλεια της τάξης και χρησιμοποιήθηκε το υλικό των μαθητών.
Οι μαθητές παρουσίασαν την Άλωση του Παλαμηδιού στους μαθητές του Στ2 και του ΣΤ3.  
Εξ αποστάσεως μέσω webex: Οι μαθητές ετοίμασαν παιγνιώδες εκπαιδευτικό υλικό (σταυρόλεξο, ακροστιχίδα, Φύλλα Εργασίας) ώστε οι μαθητές των άλλων τμημάτων μετά τη διδασκαλία να τα συμπληρώσουν.
 

      Δημήτριος Μοσχονησιώτης  (PP)

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

Ο μαθητής Ανδρέας Κατσίγιαννης μας παρουσιάζει τον Δ. Μοσχονησιώτη, τον αγωνιστή που πέρασε πρώτος τα τείχη του Παλαμηδιού και οδήγησε στην επιτυχή άλωση του κάστρου, αν και πότε δεν ανταμείφθηκε όπως του είχαν υποσχεθεί.

       

Φιλέλληνες στο Ναύπλιο (έντυπο)


 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

Ο μαθητής Δημήτρης Θωμάς πρότεινε να ετοιμάσει μία παρουσίαση για τους Φιλέλληνες που έζησαν στο Ναύπλιο, κατά την επανάσταση και βοήθησαν στην οργάνωση του ελληνικού κράτους.  Παρέδωσε ένα υπέροχο έντυπο.


INTERACTIVE EIKONA  (genial.ly)

Οθωμανική γειτονιά


Μαθητές του ΣΤ3

 Ομάδα μαθητών του ΣΤ3 συγκέντρωσαν υλικό για την οθωμανική γειτονιά του Ναυπλίου, ώστε να δημιουργηθεί το χωροταξικό πλαίσιο του προεπαναστατικού Ναυπλίου (2ο ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ ΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΜΜΗΣ) και να φανεί η διαφορά στη ζωή των Οθωμανών και των ραγιάδων, οι οποίοι ζούσαν σε απομονωμένο σημείο της Ακροναυπλίας. Το υλικό συγκεντρώθηκε εξ αποστάσεως σε εργαστηριακό μάθημα του eclass.

Η εφαρμογή genial.ly επιλέχτηκε γιατί είναι ένα συνεργατικό ασύγχρονο ψηφιακό εργαλείο. Δίνει τη δυνατότητα της συμμετοχής όλων των μελών της ομάδας ασύγχρονα, έχει ελκυστικό περιβάλλον, είναι εύκολο στη χρήση και διευκόλυνε τη συνεργασία των μαθητών.  

Η παρουσίαση δημιουργήθηκε στο genial.ly, στον καιρό της καραντίνας (3/2021), αξιοποιώντας για την επικοινωνία εκπαιδευτικού-μαθητών την εφαρμογή webex και το eclass.

 Εκτός από το πληροφοριακό υλικό φιλοξενεί και ένα παιχνίδι, που περιέχει όλη την πληροφορία σχετικά με την οθωμανική αρχιτεκτονική και τα οθωμανικά χρόνια και συμβάλλει στην κατάκτηση της γνώσης με ευχάριστο τρόπο.


ΣΧΕΤΙΖΟΜΕΝΑ ΚΤΗΡΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ

 Στην προσπάθεια αποτύπωσης της εικόνας της πόλης στα χρόνια της επανάστασης και αργότερα ώστε να γίνει κατανοητή η αλλαγές που συνέβησαν σε αυτή,      ομάδες μαθητών και μαθητριών ανέλαβαν να παρουσιάσουν κάποια κτήρια που έπαιξαν ρόλο την επανάσταση καθώς συνδέονταν με πρόσωπα και γεγονότα.

ΛΟΥΤΡΟ στο σπίτι του ΠΑΠΑΦΛΕΣΣΑ

ΤΟ ΚΟΝΑΚΙ του ΑΓΑ ΠΑΣΑ ,  Καμπόσου Στέλλα

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΤΥΠΟΓΡΑΦΕΙΟ , Δρίτσα Μάνια

 

 

                                     ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ                                     

Κατά την υλοποίηση της ιστοριογραμμής, οι μαθητές κατασκευάστηκαν υλικό είτε άμεσα συνδεδεμένο με την ιστοριογραμμή (τοιχογραφία, οι  ήρωες, αφίσα ενός ήρωα) είτε έμμεσα, με στόχο την κατανόηση της θεματικής.


Τοιχογραφία οργανογράμματος  

(ομαδικό) 


Οι μαθητές κλήθηκαν να ζωγραφίσουν ένα οθωμανικό σπίτι ή κτήριο σε συγκεκριμένες διαστάσεις ώστε να δημιουργηθεί η τοιχογραφία της πόλης. 

Και μετά μία ομάδα μαθητριών από το ΣΤ2 ανέλαβε να συνθέσει την πόλη.

 

Μία οθωμανική γειτονιά

Επειδή η εικαστική αποτύπωση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της πόλης ήταν στόχος, οι ζωγραφιές των κτηρίων του Ναυπλίου, σε μεγάλο μέγεθος, επιλέχθηκαν ώστε να δημιουργήσουν μία οθωμανική γειτονιά. Αυτή ήταν το σκηνικό για την ταινία που θα δημιουργούσαν με τα σενάρια που έγραψαν.
 

Αφίσα ήρωα -Ο αφανής ήρωας

 Μαθήτριες από το Στ2 εμπνευσμένες από τον Δημήτριο Μοσχονησιώτη ανέλαβαν να ετοιμάσουν τον πίνακα του αφανούς ήρωα σε ζωγραφική και κολλάζ. Ο ήρωας ζωγραφίστηκε πάνω στα τείχη του Παλαμηδιού, τα τείχη έγιναν από σελίδες του βιβλίου "Ελληνική Επανάσταση" του Φιλήμωνα και μία φωτογραφία από ονομασία δρόμου στην πόλη, που αναφέρεται στον ήρωα συμπλήρωσε τον πίνακα.

 

Το Ελληνόπουλο 


Οι μαθητές ετοίμασαν τις φιγούρες των χαρακτήρων. Ασχολήθηκαν με αρκετούς ήρωες (του αφηγήματός μας και της Ιστορίας). Ο πιο ολοκληρωμένος χαρακτήρας αφορούσε το ελληνόπουλο. Μία από τις ομάδες (ΣΤ3) ετοίμασε μία αφίσα όπου περιλαμβανόταν και το βιογραφικό του ήρωα και η φιγούρα του.


 

                                           ΚΕΙΜΕΝΑ                                        

 Η ιστοριογραμμή είναι κατά βάση μια βιωματική προσέγγιση. Ο προφορικός λόγος, ο διάλογος και η ανταλλαγή απόψεων καλλιεργούνται σε μεγάλο βαθμό.

Ρουτίνες σκέψης βοηθούν στην καλλιέργεια της σκέψης, εμπλουτίζουν και βελτιώνουν τον προφορικό και τον γραπτό λόγο,

Κάποιες δραστηριότητες όμως σχετίζονται με τον γραπτό λόγο και δίνουν ξεχωριστά δείγματα γραπτού λόγου, όπως ποιήματα, θεατρικά κείμενα, αφίσες, άρθρα. 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ


 ΑΓΙΟΙ ΘΕΟΔΩΡΟΙ (εκκλησία)        ΠΑΛΑΜΗΔΙ

Μαθήτριες και μαθητές από το Στ1 ετοίμασαν τις παρουσιάσεις για δύο κτίσματα της πόλης για να συμπεριληφθούν στο Ψηφιακό Αρχείο 1821: το κάστρο του Παλαμηδιού και την εκκλησία των Αγίων Θεοδώρων 

 

KEIMENA ΜΑΘΗΤΩΝ


                                                             'Hρωας είναι ......               

                       

 ΘΕΑΤΡΙΚΟΙ ΔΙΑΛΟΓΟΙ

"Το Ρωμιόπουλο και ο περιηγητής"

Πραγματοποιήθηκαν αρκετές φανταστικές συναντήσεις των μαθητών με ήρωες της ιστορίας (Ρωμιό του Ναυπλίου, γυναίκα Ρωμιά, αγωνιστές). Η πιο ολοκληρωμένη συνάντηση ήταν η συνομιλία που έγινε μεταξύ ενός περιηγητή και ενός ρωμιόπουλου. 

Οι διάλογοι καταγράφηκαν και δημιουργήθηκε ένα σενάριο.

Το σενάριο μετατράπηκε σε μια ταινία stop-motion με ζωγραφιές των μαθητών. Η ταινία γυρίστηκε μέσα στην τάξη, ώστε να διδαχθούν οι μαθητές αυτή τη διαδικασία. Ηχογραφήθηκαν οι διάλογοι και ενσωματώθηκαν στην ταινία.


                                              ΤΑΙΝΙΑ                                         

Χρησιμοποιώντας τις ζωγραφιές των συμμαθητών, ένα τηλέφωνο(φωτογραφική μηχανή)  και ένα τρίποδο οι μαθητές μέσα σε μία διδακτική ώρα φωτογράφησαν τα καρέ της ταινίας:
"Ένα ρωμιόπουλο κι ο περιηγητής στην κρήνη" χρησιμοποιώντας την τεχνική του stop motion.

Στη συνέχεια οι φωτογραφίες αναρτήθηκαν στο λογισμικό movie maker  και τα αρχεία ήχου, έγινε μία προσαρμογή στον χρόνο κάθε φωτογραφίας  και ετοιμάστηκε η ταινία.


                                        ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ                                     

 Τα παιχνίδια δημιουργήθηκαν από το  υλικό που συγκέντρωσαν οι μαθητές 

& με την κατάλληλη προσαρμογή από τους ίδιους.

ΠΑΤΗΣΕ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΑΙ ΠΑΙΞΕ

 

 

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ

ΝΑΥΠΛΙΟ                                                                                                                                     ...